Het komt regelmatig voor dat een patiënt een afspraak maakt op het spreekuur van de praktijkondersteuner, en vervolgens niet op het spreekuur verschijnt of niet tijdig de afspraak afzegt.
Hiermee gaat voor ons onnodig veel tijd verloren. Deze verloren tijd gaat ten koste van andere patiënten, die ook graag een afspraak hadden willen maken.
Als u de afspraak niet door kunt laten gaan, vragen wij u vriendelijk, liefst 24 uur van te voren, de afspraak af te bellen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.
Wat gebeurt er als u helemaal niet afzegt? Als u niet komt zonder af te zeggen, zijn wij genoodzaakt u dit consult voor een gedeelte in rekening te brengen middels een nota.
Let op: deze nota wordt niet door uw zorgverzekeraar vergoed.
Gezien het feit, dat dit niet meer incidenteel gebeurt, maar regelmatig hebben wij ons genoodzaakt gezien, conform de landelijke richtlijn van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) deze regel in te voeren.